Tänään, huomenna... Perjantai 24/7.
BLOGI KUIN PERJANTAILAISTEN TEKEMÄÄ Ennakkokuvitelmissani markkinointiviestintätoimistoissa on korkea huonekorkeus, säädettävät pöydät, kahvikone, pöytäfutis, päheät neuvottelutilat, tuliterät tietokoneet sekä luova tunnelma. Nyt kahden kuukauden harjoitteluni jälkeen myönnän: olin monessa asiassa väärässä. 10.10.2017
BLOGI TARKKA JA TEHOKAS YOUTUBE-MAINONTA Videot ja videomainonta ovat edelleen kasvava markkinointikentän trendi. Lue blogistamme neljä hyvää syytä käyttää YouTube-mainontaa muun kampanjan osana. 12.09.2017
UUTISET ORION SUNPRO SAAVUTTI MYYNTITAVOITTEET HETI ENSIMMÄISENÄ KESÄNÄ Tunnettuus ja tietoisuus. Halu kokeilla ja päätös ostaa. 100-vuotiaan suomalaisen lääkeyhtiön, Orion Pharman juhlavuoden lanseeraus, Sunpro-aurinkotuotesarja eteni markkinoinnin oppikirjojen mukaan. 30.08.2017
UUTISET SAAMMEKO ESITELLÄ: UUSI PROJEKTIPÄÄLLIKKÖMME PÄIVI Päivi Aalto astui Perjantain ovesta ensimmäisen kerran huhtikuussa ja solahti kuin luonnostaan osaksi toimistomme vauhdikasta arkea. Päivi ei vain vaihtanut työtä, hän pakkasi tavaransa ja vaihtoi Jyväskylän järvet Turun saariston merituuliin. 30.08.2017
UUTISET TOMPPA TUO PERJANTAIHIN SANATAITURUUTTA JA LUOVAA AJATTELUA Tom Gerkestä selvisi perjantalaisille välittömästi kaksi pointtia: kyseessä on motivoitunut osaaja ja häntä tulee kutsua Tompaksi. Mies otti elokuun alussa homman haltuunsa, valloitti työpöytänsä ja sukelsi heti innokkaasti uusiin haasteisiin Perjantain copywriterinä. 30.08.2017
UUTISET PUNAINEN TUOLI ODOTTAA ASIAKKUUSJOHTAJAA Tule mukaan voittajajoukkueeseen, osaksi menestystarinaa. Tarjoamme sinulle ainutlaatuisen palvelupaketin asiakkaittesi markkinoinnin ja myynnin tueksi. 18.08.2017
BLOGI KOLME RATKAISEVAA SEKUNTIA Pakkaussuunnittelun ydin on pysynyt muuttumattomana: yhä on tärkeintä houkutella kuluttaja tarttumaan tuotteeseen. 15.08.2017
UUTISET KOHTI KESÄAPAJIA! Vielä viikon verran olemme töissä ennen kuin lähdemme perjantaina 30.6. kohti kesäapajia – haistelemaan merituulia ja kuuntelemaan laineiden liplatusta laituria vasten. 22.06.2017
UUTISET ESSI KIERTOKASSI VIESTII VASTUUN KANTAMISESTA ”Suomalainen kantaa vastuun”. ESSI Kiertokassin sloganiin tiivistyy uuden sukupolven kauppakassin ydin: Amerplast valmistaa ESSI Kiertokassit uusiomuovista, joka on valmistettu kuluttajien kierrättämistä muovipakkauksista. Brändiin tiivistettiin vastuullisuus ja kiertotalous. 07.04.2017
UUTISET "DIGITAALINEN MARKKINOINTI VASTAA ENNEN KYSYMYSTÄ" Uusimmassa Rastories-lehdessä Perjantain Digital Marketing Specialist Mikke Helenius kertoo, miten myynti, digimarkkinointi ja sosiaalinen media puhututtavat koulutuksissa ja polttelevat näppiksillä alasta riippumatta. 05.04.2017
BLOGI SATUNNAISESTA POSTAILUSTA TAVOITTEELLISEEN SOMETUKSEEN Kokemukseni sosiaalisesta mediasta ovat rajoittuneet aiemmin lähinnä henkilökohtaisen käytön tasolle. Toisin kuin monet tuttuni, en ole ikinä onnistunut valjastamaan somea tavishenkilöbrändin luomiseen. 08.03.2017
UUTISET TULE MEILLE PROJEKTIKOORDINAATTORIKSI Kivat työkaverit, antoisat asiakkuudet, macci ja ja punainen tuoli odottavat Perjantaissa, Turun toimistollamme 20.01.2017
UUTISET VIRITTÄYDY HYGGEN TAAJUUDELLE Se kurkkaa jo nurkan takaa, kimaltaa yhä kirkkaammin ja puhaltaa pakkashenkäyksiä. Kohta joulu on kotonasi. On aika heittäytyä hyggeilemään eli kotoilemaan täydellä sydämellä. 16.12.2016
UUTISET DIGITAALISEN JA FYYSISEN MAAILMAN YHDISTYMINEN – VIIHDETTÄ VAI BUSINESTA? Kuluttajille digitaalisen ja fyysisen maailman yhdistävät sovellukset ovat arkipäivää. Viimeistään Pokemon Go osoitti tämän. Virtuaalitodellisuus ja lisätty todellisuus ovat näyttäneet kyntensä vasta kuluttajille suunnattuina viihteellisinä peleinä. Näiden kahden hyödyntäminen business-maailmassa on vasta aluillaan. Käyttömahdollisuuksia on monia niin yritysten, kaupunkien ja erilaisten palveluntarjoajien näkökulmista. 26.10.2016
BLOGI JOS MEDIATILA ON ILMAISTA, MIKSI MAKSAA SISÄLLÖSTÄ? ”There is no such thing as a free lunch”. Sujuvasti suomennettuna: ”hyvää saa harvoin ilmaiseksi”. Kliseeltäkin kalskahtava sanonta pitää kuitenkin paikkansa, kun se linkitetään tämän päivänviestintäkanaviin: Facebookista, LinkedInistä, Instagramista, Twitteristä, Youtubesta ja muista some-kanavissa on vapaata tilaa jokaiselle, mutta näkyvyyttä ja vaikuttavuutta ei pelkkä ilmainen tila tuota. 07.10.2016
UUTISET ”SOSIAALINEN MEDIA TUO UUSIA KEINOJA MARKKINOINTIIN" Perjantain Kati Nyberg ja Mikke Helenius pohtivat Turun Sanomien tämän päivän Talous-liitteen haastattelussa sosiaalisen median mahdollisuuksia markkinoinnissa sekä esimerkiksi asiantuntija- ja työnantajamielikuvan rakentamisessa. 27.09.2016
UUTISET UUSIA OMISTAJIA PERJANTAIHIN Perjantai Group Oy:n omistus- pohjaa laajennettiin kesäkuun puolivälissä. Kaikki uudet osakkaat ovat pitkän linjan perjantailaisia. 23.06.2016
UUTISET KURSSI KOHTI KESÄLOMAA! Tuulta on nyt saatu hyvin purjeisiin, ja suunta on selvä. Arvioitua matka-aikaa on jäljellä alle kymmenen arkipäivää. 17.06.2016
BLOGI SUOSITTELETKO? KYSYTKÖ SUOSITUKSIA? Eläinlääkäriasema. Hiusravintolisä. Työterveyspalvelut. Pesuaine atooppiselle iholle. Vakuutus koiranpennulle. Ja tulevalle lapsenlapselle. 16.05.2016
UUTISET HENKILÖKOHTAISUUS LUO PARHAAN ASIAKASKOKEMUKSEN – DIGITAALISESSAKIN MAAILMASSA Terveys- ja hoiva-alan palvelujen yksityistäminen, ketjuuntuminen, sote-uudistukset ja muuttuva toimintaympäristö vaativat hyvinvointialan yrityksiltä aiempaa kohdistetumpaa ja kilpailijoita askeleen edellä olevaa asiakaspalvelua. 16.05.2016
CASE VERKKOKAUPPARATKAISUISSA VAIN TAIVAS ON RAJANA Tekstiilien ja liikelahjojen tukkukaupan, Sky-Median ja Perjantain välinen pitkä yhteistyö on kantanut hedelmää. Mikään ei ole ollut mahdotonta, vaan kaikki on ratkaistu, tiivistää Sky-Median myyntipäällikkö ARSI KOIVULA yhteistyön luonnetta 11.04.2016
BLOGI MENESTYSRESEPTINÄ SISÄLTÖ Vuolaana virtaavassa mainos-, kuva- ja tietotulvassa yritysten on entistä haastavampaa saada sanomansa perille. Viesti voi toki välähtää vastaanottajan ruudulle tai kilahtaa postiluukusta, mutta tavoittaako se huomion tai tuottaako se tulosta? Oikealla sisällöllä – kyllä. 06.04.2016
BLOGI FACEBOOKIN INSTANT ARTICLES JULKAISTAAN 12.4. Facebook on kohta vuoden verran testannut iOS- ja Android -mobiilisovelluksissa toimivaa, Instant Articles -nimellä kulkevaa julkaisutyökaluaan, joka mahdollistaa sisällöntuottajille uuden tavan julkaista artikkeleita Facebookissa oman brändinsä mukaisella ilmeellä, ilman että kävijää on ohjattava pois Facebookista julkaisijan omille nettisivuille. 06.04.2016
UUTISET PERJANTAI PERUSTAA KUUSI UUTTA TYTÄRYHTIÖTÄ – Uusien yhtiöiden avulla varmistamme korkeatasoisen ja monipuolisen asiakaspalvelun kaikkina viikonpäivinä, kertoo Groupin toimitusjohtaja Kari Korpelainen. Asiakkaisiin otetaan henkilökohtaisesti yhteyttä, kun jaot eri yhtiöihin on saatu päätökseen. 01.04.2016
UUTISET HAEMME DIGIOSAAJIA TURKUUN Etsimme Perjantain Turun toimistoon kahta ammattilaista: hakukonemarkkinoinnin ja sosiaalisen median asiantuntijaa sekä Front End Web Developeria, jonka koneella syntyvät upeat verkkomaailmat ja -toteutukset. 17.02.2016
CASE VERKOLLINEN ELÄMYKSIÄ Millainen on toimiva, houkutteleva ja elämyksellinen nettisivusto? Kuin elokuvan aloituskohtaus, joka ohjaa katsojan oikeaan tunnelmaan johdatellen maailmaansa, asetettuja tavoitteita unohtamatta. 13.01.2016
BLOGI KATSE LAITTEESTA KÄYTTÄJÄÄN Varsin usein mobiilisivuilla, responsiivisessa verkkoteteutuksessa, herää ajatus, että niin sisältö kuin käyttäjäkin on jätetty huomiotta. 12.01.2016
BLOGI KORVAA ONNI Replacing luck. Näin kuului aikanaan Suunnon loistava slogan, joka kiteytti tuotteiden arvon: heidän mittalaitteidensa tuottama tarkka mitattu tieto oli suunnattu niille, joilla ei yksinkertaisesti ollut varaa luottaa onneen. 04.12.2015
BLOGI HALUATKO MYYDÄ, OIKEASTI? On aika huolestua, jos markkinointi- ja myyntiosastolla keskitytään enemmän teknisiin sovelluksiin kuin sisältöön ja henkilökohtaisen myynnin merkitykseen. 20.11.2015
CASE OSAAVA KUMPPANI PYSTYY HYPPÄÄMÄÄN LIIKKUVAAN JUNAAN Aikuiskoulutus- ja valmennusyritys Rastor valitsi kesällä uudeksi, kokonaisvaltaiseksi markkinointi- ja viestintäkumppanikseen Perjantain. – Olemme päässeet yhteistyössä hämmästyttävän nopeasti täyteen vauhtiin, kertoo Rastorin markkinointi- ja ICT-päällikkö Heikki Kurkinen. 12.11.2015
UUTISET TEHOSTA RAPORTOINTIVIESTINTÄÄ, SIIRRY VERKKOON Vuosikertomukset ja vastuuraportit kannattaa viedä sinne, missä sidosryhmät jo ovat. Nettisivustot ja mobiiliratkaisut tarjoavat mahdollisuuksia tarkoituksenmukaiselle, mutta vaikuttavalle viestinnälle. 12.11.2015
UUTISET NIMITYKSIÄ TURUN TOIMISTOLLA Perjantain Turun toimistolla aloitti alkukesästä uusia markkinointiviestinnän tekijöitä 12.11.2015
BLOGI KIIPEÄ PUUHUN JA KATSO KAUEMMAS Vuosisuunnitelma ja budjetointi pöydällä? Ja olo on kuin olisi juossut päin puuta keskellä kiirettä, vai mitä? Mitä jos nostaisit katseen kengän kärjistä ja kiipeäisit ylös. 02.11.2015
UUTISET HYVIN SUUNNITELTU JOULUTERVEHDYS TUO ILOA ASIAKKAALLE, HYÖTYÄ LIIKETOIMINTAAN Mitä joulutervehdyksenne viestivät yrityksestänne? Mitä siitä jää saajalle mieleen – vai jääkö mitään? 20.10.2015
UUTISET PERJANTAI MUKANA KOULURUOKAKISASSA – KOLMATTA KERTAA Valtakunnallinen kilpailu nostaa nyt jo kolmatta kertaa kouluruoan ja sen tekijät valokeilaan. Perjantai on ollut kisalogon suunnittelusta alkaen IsoMitan kumppani. Parempaakouluruokaa.fi-sivusto on isossa roolissa, kun 1.9. alkanut kisa tiivistyy kohti maaliskuun 2016 finaalia. 11.09.2015
CASE KOJA-YHTIÖT UUDISTI ILMEENSÄ JUHLAVUODEN KUNNIAKSI Pienestä metallipajasta on 80 vuodessa kehittynyt kansainvälinen, kilpailukykyinen ilmastointiratkaisujen edelläkävijä. Juhlavuoden aikana tamperelaisen Koja-yhtiöiden ilme uudistuu niin printti- kuin verkkomediassa. 27.08.2015
CASE NORDKALK JA PERJANTAI TOTEUTTIVAT KÄYTÄNNÖNLÄHEISEN VASTUURAPORTIN Pohjois-Euroopan johtava kalkkikivipohjaisten tuotteiden valmistaja Nordkalk on julkaissut vastuuraporttia vuodesta 1996. 25.05.2015
CASE TURKU ENERGIAN VUOSIKERTOMUS HUOMIOI MYÖS MOBIILIKÄYTTÄJÄT Vuoden 2014 raportissa responsiivisuus oli erityishuomion kohteena. Esimerkiksi valikoiden, grafiikoiden ja taulukoiden käyttökokemusta kehitettiin mobiilin vaatimusten mukaan, kertoo asiakkuusjohtaja JOUNI KAILA Perjantaista. 25.05.2015
CASE EKOKEMIN VASTUURAPORTTI ESITTELEE ASKELIA KOHTI KIERTOTALOUTTA – Halusimme julkaista vuoden 2014 yhteiskuntavastuuraporttimme mahdollisimman ekologisesti, kustannustehokkaasti ja sidosryhmät tavoittaen, joten päädyimme ensimmäistä kertaa raportoimaan vastuullisuudestamme verkkosivuston muodossa, kertoo Ekokemin yhteiskuntavastuuasiantuntija HEIDI PERCHTOLD. 25.05.2015
CASE PAKKAUS ON YKSI TÄRKEIMMISTÄ MEDIOISTA. JA LÄHINNÄ OSTOPÄÄTÖSTÄ. Uuden itsehoitotuotteen lanseeraus kilpailtuun markkinaan, tunnetun kansainvälisen brändin ja markkinajohtajan kylkeen – samaan hyllyyn. Perjantai sai alkukesästä 2014 haasteen. Helmikuun 2015 myyntidata todistaa, että pakkaussuunnittelussa ja monimediakampanjassa on onnistuttu yhteistyössä Orion Pharman ja suomalaisten apteekkien kanssa. 30.03.2015
UUTISET YRITYSVASTUUN RAPORTOINTIVELVOITE PARANTAA KILPAILUKYKYÄ Kauppalehti raportoi 29.9. Euroopan unionin neuvoston päätöksestä, jonka seurauksena suurten pörssiyhtiöiden ja muiden yleisen edun kannalta merkittävien yritysten on jatkossa raportoitava talouslukujensa lisäksi vastuullisuudestaan viimeistään tilikaudella 2017. 01.10.2014
CASE PERJANTAI VALMENNUS UUDISTI KORKEASAARELAISTEN AJATTELUMALLIN 125-vuotisjuhlaansa tänä vuonna viettävä Korkeasaaren eläintarha on valmiina sesonkiin. Koko 90 hengen organisaatio on Perjantain toimesta valmennettu kohtaamaan asiakkaat ihan uudella ajattelumallilla. 20.05.2014
UUTISET "TULEVAISUUDESSA VASTUULLISUUS PERUSTUU REHELLISEEN TOIMINTAAN, OSALLISTAMISEEN JA BUSINEKSEN KEHITTÄMISEEN" – Seuraavien 40–50 vuoden ajan kysymys on siitä, kuinka tehostamme radikaalisti materiaalin ja energian tuottamisen sekä kuluttamisen muotoja. Konkreettisesta vastuullisuudesta ja käytännöistä tulee todella tärkeä teema niin liiketoiminnassa kuin viestinnässä, totesi erityisasiantuntija Markku Wilenius vauhdittamishankeen loppuseminaarissa. 10.04.2014
UUTISET DIGITAALINEN VASTUURAPORTOINTI ON KAIKKIEN ULOTTUVILLA – Yritysvastuuviestintä on parhaimmillaan ajankohtaisia, kohderyhmäkohtaisia viestejä, jotka ammentavat kootuista tiedoista ja vastaavat päivittäisiin puheenaiheisiin, sanoo Perjantain yritysvastuuasiantuntija Janina Andersson. 11.02.2014
UUTISET "VALMENNUS VEI MEITÄ ETEEN- JA YLÖSPÄIN" Kustannusyhtiö Bonnier haki Perjantailta ratkaisuja asiakaspalvelu- ja esimiestyön nostamiseksi seuraavalle tasolle. Puhumalla Paras -valmennuksen ja henkilökohtaisen coachauksen avulla bonnierilaisille aukeni oikea suunta tekemiselle, arkea tukevien työvälineiden kera. 07.10.2013
UUTISET PERJANTAIN TULOKSEKAS ASIAKASKARTOITUS VAKUUTTI LAHTI REGIONIN ─ Saumaton yhteistyö, avoin dialogi ja oikea-aikaiset toimenpiteet. Siinä resepti, jolla saatiin aikaan erinomaista tulosta haastavassa b-to-b-asiakaskartoituksessa: 250 läpiviedystä puhelusta 50 johti henkilö- kohtaiseen tapaamiseen, konkretisoi Perjantain ja Lahti Region Oy:n yhteistyötä toimitusjohtaja Raija Forsman. 27.09.2013
CASE ORION PHARMA JA PERJANTAI TUOVAT UUTTA APTEEKIN KOSMETIIKKAMARKKINAAN Vuonna 2012 apteekkikosmetiikan myynti kasvoi lähes 7 %. Ei siis ihme, että niin apteekkien hyllytilasta kuin paikasta ostos- kassissa kilpaillaan. Favora-sarjan uudis- tuksessa Orion Pharman kumppani on Perjantai Markkinointiviestintä. 27.09.2013
CASE PERJANTAI UUDISTI HYVÄN MIELEN APTEEKKIEN MARKKINOINTIVIESTINNÄN Valtakunnallinen Hyvän Mielen Apteekki -ketju tukee suomalaisten terveyttä ja hyvinvointia yli 20 paikkakunnalla. – Monikanavainen markkinointimme täydentää perinteistä apteekkipalvelua, kun kampanjat ja tarjoukset kutsuvat asiakkaat apteekkiin niin asiakaslehtien kuin sähköisten uutiskirjeidenkin voimin, kertoo ketjupäällikkö Kaisa Nuutila. 21.05.2013
UUTISET "VERKKOTOTEUTUS TOI YRITYSVASTUURAPORTIN JA VUOSIKERTOMUKSEN TÄHÄN PÄIVÄÄN" Turku Energia on jo vuodesta 2002 lähtien raportoinut toimintansa ekologisesta, sosiaalisesta ja taloudellisesta vastuulli- suudesta. – Perinteiseen paperi- tai pdf- versioon verrattuna uusi toteutus on selvästi paremmin saavutettavissa, kiteyttää Turku Energian Mikko Merisaari verkkoversion edut. 21.05.2013
CASE TULOSSA KUUMA GRILLIKESÄ À LA ATRIA Ilman sääkarttojakin tämä on ollut selvää perjantailaisille jo tammikuusta alkaen, kun Atrian kesän 2013 uutuudet ja menneiden suvien suosikkituotteet alkoivat asettua jaksoesitteen muotoon. Kevät myöhästyi, mutta vähittäiskaupan sisäänmyyntiesite ei. 21.05.2013