Kuvittele astuvasi sisään kauppaan…

Älypuhelimesi on tunnistanut lähellä toimivan Beacon-laitteen ja näyttää tilanteeseen sopivan, sijaintisi perusteella olennaisen viestin, jossa kerrotaan eduista – joihin juuri sinä olet juuri siinä hetkessä oikeutettu.

Mullista ostokokemus ja tee asiakaskohtaamisesta elämys »

Mikä on Beacon?

Uusi teknologia, jossa asiakas saa tarjouksia, informaatiota tai toiminnallisuuksia puhelimeensa sen pohjalta, missä hän juuri sillä hetkellä kulkee.

Beacon

Beacon on asiakaskokemuksen kuudes aisti ja edustaa uuden polven teknologiaa. Käytännössä tämä sisä- tai ulkokäyttöön soveltuva digitaalinen majakka on pieni langaton laite, joka lähettää ympäristöönsä radiosignaalia, jonka lähellä olevat älypuhelimet ja mobiililaitteet tunnistavat. Kuluttaja voi vaivattomasti vastaanottaa signaaleja Beaconeilta, kun hänen puhelimeensa on asennettu teknologiaa tukeva sovellus. Majakat käyttävät Bluetooth low-energy -teknologiaa, jonka ansioista ne toimivat pitkäkestoisesti ja kuluttavat vain vähän energiaa.

Tavoita, vaikuta ja saa asiakas palaamaan

Tarjouksia heräteviesteillä heti ruokakauppaan astuttaessa, urheiluliikkeen myyjä, joka tietää asiakkaan harrastukset ja vaatekoon, digitaalinen opas sisätiloissa navigointiin laivaristeilylle, messuille tai henkilökohtainen neuvonantaja liikekeskusten alepäiville…

Beacon-teknologia toimii myös kaupan rajojen yli: esimerkiksi bussipysäkille, näyteikkunaan tai mainostauluihin asennettu majakka voi houkutella ohikulkevan ihmisen läheiseen kahvilaan aamupalalle tai ravintolaan lounaalle.

Interaktiivinen elämyksellisyys tekee asiointikokemuksesta uniikin.

Personoitua palvelua, älykkäitä asiakaskohtaamisia

Kuluttajalle Beacon tekee markkinoinnista henkilökohtaisempaa, oikea-aikaista sekä tarjoaa aidosti merkityksellistä palvelua sekä vaikuttavampia ostokokemuksia. Digitaalinen heräte on myös myyjälle luonteva alusta kasvokkain kohtaamiseen – hyödyntämällä kuluttajien jakamaa tietoa kiinnostuksen kohteista on mahdollista tunnistaa ja puhutella sekä potentiaalisia että kanta-asiakkaita entistä tehokkaammin. Oikein käytettynä Beacon kasvattaa asiakaslojaaliutta – ja ennen kaikkea kassavirtaa!

Viestin kohdentamisen lisäksi Beacon on väylä saada arvokasta tietoa ostokäyttäytymisestä ja kaupan sisäisistä toiminnoista, kuten myyntihenkilökunnan aktiivisuudesta tai esillepanon toimivuudesta.