Lääkealan viestintää astetta iloisemmalla otteella
Fimvo – Suomen Lääkevarmennus
Tiesitkö, että asioimalla tuntemattomassa kansainvälisessä verkkoapteekissa voit saada käyttöösi aidoilta näyttäviä, mutta heikkolaatuisia, sivuoireita aiheuttavia tai jopa myrkyllisiä lääkeväärennöksiä? Fimvo on voittoa tavoittelematon yritys, joka suojaa suomalaisia lääkeväärennöksiltä ylläpitämällä kotimaisessa lääkejakeluketjussa EU- ja ETA-maille yhteistä varmennusjärjestelmää. Perjantai uudisti Fimvon brändin luomalla yritykselle uuden, astetta iloisemman identiteetin.

Suomen Lääkevarmennus Oy eli Fimvo otti yhteyttä Perjantaihin tavoitteenaan uudistaa brändiään ja viestintäänsä. Lääkevalmisteisiin ja tietojärjestelmiin liittyvä informaatio on ollut perinteisesti hyvin asiapitoista ja tarkoin säädeltyä. Strategiansa mukaisesti Fimvo halusi muuttaa mielikuvia itsestään helposti lähestyttävämmäksi ja kiinnostavammaksi.


Asiapitoisesta sisällöstä ja säännöstenmukaisuudesta ei tingitä Fimvon uudessakaan linjassa, mutta asiat pyritään nyt esittämään mahdollisimman selkeässä ja helposti ymmärrettävässä muodossa –vähemmän virkamiesmäisyyttä, enemmän rentoa otetta. Elämänilokin saa välillä pirskahtaa pintaan.
Uudessa identiteetissä huomion kaappaavat Perjantain luomat valloittavat kapseli- ja tablettihahmot. Linjauudistuksen lisäksi Perjantai on työskennellyt Fimvon tukena esimerkiksi valikoiduissa viestintäoperaatioissa sekä verkkosivu-uudistuksessa.


Perjantain tiimi uudisti viestintäämme raikkaalla asenteella. Erityisesti olen arvostanut rohkeita ideoita ja ammattimaista palvelua. Lupaukset pidetään ja tehdään muutenkin laadukasta työtä.
Maija Gohlke, toimitusjohtaja, Suomen Lääkevarmennus Oy