Tehokas mainoskampanja kasvatti kotimaisen Veken tunnettuutta
VEKE
Kotimainen huonekaluyritys Veke halusi kasvattaa brändinsä tunnettuutta ja parantaa asemaansa potentiaalisten asiakkaiden harkintalistalla. Tiimimme käsissä syntyi Veken eri tarpeisiin skaalautuva markkinointikonsepti, joka tukee sekä Veken verkkokauppaa että myymälöitä. Syksyllä toteutettu kampanja onnistui tavoitteissa lisäämällä Veken tunnettuutta, harkintaa ja preferenssiä.


Tiimimme suunnitteli Vekelle mainonnan konseptin, joka painottui Veken tunnettuuden nostamiseen. Syksyllä toteutettuun kampanjaan sisältyi TV- ja Youtube-mainokset, display- ja somemainonta sekä radiomainokset.
Hyväntuulisissa mainoksissa nostettiin esille Veken laajaa huonekaluvalikoimaa, kotimaisuutta ja kohtuullisia hintoja. Tärkeässä roolissa olivat myös Veken palvelualttiit myyjät, joilta asiakkaat saavat aina halutessaan asiantuntevaa apua ja sisustamiseen liittyviä vinkkejä. Myyjien asiantuntevuus korostui myös Veken nettisivuille tehdyissä videobotti-videoissa, jotka ohjaavat asiakasta oikeaan suuntaan. Hienosti alkanut yhteistyö jatkuu edelleen, uusien mainonta- ja markkinointiprojektien parissa.
On ollut ilo työskennellä Perjantain tiimin kanssa. He saivat nopeasti kiinni siitä, mihin suuntaan haluamme Veken brändiä viedä ja saimme isot tuotannot ketterästi ja tyylikkäästi maaliin. Mainonta on huomattu ja se näkyi myös myynnissä. Vuonna 2024 liikevaihtomme kasvoi 30 %.
Sanna Huovinen, Markkinointi- & brändijohtaja, Veke
Kohderyhmään kuuluvista vastaajista 57 % huomasi kampanjan ja Veken tunnettuus kasvoi 83 %. Huomattava positiivinen muutos tapahtui myös harkinnan kohdalla. Erityisen ilahduttavaa oli, että kampanja-ajankohtana Veken lisäksi ainoastaan yhden toisen huonekaluyrityksen harkintaprosentti oli kasvusuunnassa. Kampanjan myötä Veken preferenssiluku, eli kuinka suuri osa kohderyhmästä valitsee mieluummin Veken kuin kilpailevan brändin, kasvoi huikeat 133 %.




Kysy lisää:
