Varhalle visuaalinen ilme ja brändi-identiteetti

Varha

Rakensimme Varsinais-Suomen hyvinvointialueelle oman brändin, jossa valokeilaan nostettiin Varhan omat monialaiset osaajat. Uusi logo viestii varsinaissuomalaisten sekä hyvinvoinnin palveluiden kohtaamisesta. Brändilinja on kehitetty saavutettavuuden ja digitaalisuuden ehdoilla henkilökuntaa sekä muita sidosryhmiä osallistaen.

Varsinais-Suomen hyvinvointialue, Varha, aloitti toimintansa vuoden 2023 alussa. Varha on asukasmäärältään kolmanneksi suurin ja henkilöstömäärältään toiseksi suurin hyvinvointialue Suomessa.

Case Varha

Brändityöpajoissa Varha lähti yhdessä kanssamme miettimään, millainen Varha on, millainen se haluaa olla ja mistä kulmakivistä sen toiminta koostuu.

Tavoitteena selkeys

Brändin haluttiin viestivän selkeästi uudesta toimijasta sekä toiminnan ytimestä. Samalla sen haluttiin luovan mielikuvaa ihmisläheisestä, osaavasta ja modernista hyvinvoinnin edistäjästä.

Brändi-identiteetin tärkeimpiä palasia etsittiin yhteisissä työpajoissa. Lisäksi henkilöstölle toteutettiin brändityöhön liittyvä arvokysely. Visuaalinen ilme suunniteltiin saavutettavuusdirektiivin sekä kaksikielisyysvaatimusten mukaisesti.

Case Varha
Case Varha
Case Varha
Case Varha
Yhteistyö mainostoimiston kanssa auttoi luomaan brändi-identiteettimme vastaamaan sitä, mitä haluamme olla. Identiteettimme keskiössä on ammattitaitoinen henkilökuntamme, joka oli mukana myös brändin suunnittelussa. Nimeä ja brändi-ilmettä kehitettiin osallistaen asiakkaita, asiakasraateja ja eri sidosryhmiämme.

Pia Ala-Katara,
projektipäällikkö, Varsinais-Suomen hyvinvointialue

Case Varha
Case Varha
Case Varha